lördag 28 mars 2009

Nätterna

Har börjat skönja ett mönster för mina nätter. Kan säga att det är med längtan jag lägger mitt trötta huvud på kudden, samtidigt som jag känner en känsla av oro blandad med förtjusning. För precis som alla andra människor så behöver även jag att sova för att kunna fungera. Men det verkar som jag är som mest produktiv på nätterna... Jag får så himla många bra ideér som måste skrivas ner och nystas vidare på. En härlig känsla! Men.. Jag behöver ju min sömn för att kunna genomföra mina ideér! vilket då leder till känslan av "oro blandad med förtjusning".

Kände under kvällen att jag höll på att bli sjuk. Fick en spridande feberkänsla och halsont. Även känsla av magsjuka sköljde över mig, men det verkar ha lagt sig något, tack och lov. Magsjuka är verkligen hemskt att drabbas av.
Det känns nästan som en vinst att drabbas av feber och halsont, jämfört med magsjuka... Om man nu måste välja mellan två onda ting.

Man får det man ber om! och Guds vägar äro outgrundliga... Att jag blivit sjuk ser jag som en öppning för det som driver mig mest just nu. Istället för att åka till SÖF i Norge (Sykehuset Östfold Fylke som ligger i Fredrikstad) på måndag, kommer jag åka ner till Kungälv och se till att få ordning på min rygg. Den är, som man säger på norska, ödelagd.
För att få ordning på ryggen behöver jag en naprapat och "min" naprapat är just nu i England... Jag får alltså istället styra bilen söderut och hälsa på M som förövrigt också är en jätteduktig naprapat. Det ger mig också möjligheten att hälsa på P och se hur hans arbetsplats ser ut. Kanske kan vi gå och äta på något trevlig ställe i Göteborg... Det skulle vara trevligt.

Ska nog förtydliga att det inte är min rygg som driver mig mest just nu. Däremot sätter den käppar i hjulet för det som gör det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar